23 Şubat 2017 Perşembe

Okudun mu? / Puslu Kıtalar Atlası - İhsan Oktay Anar



Realiteden sıyrılıp bazen gülümseyip
 bazen heyecanlanarak bir şeyler okuman gerektiğini düşünüyorsan bu kitap sana göre sevgili okur.
Öyle altını çize çize okuyup hayatına önderlik edebilecek çok fazla cümle arama içinde. 
Yalnız bir insanın hayal dünyasının bu kadar sonsuz oluşu seni mutlu etmeye yetebilir.




Gerçek hayattaki bazı bahtsız kimselerin yaşadıkları sıkıntıların 
bu kitaptaki Bünyaminin yaşadıkları kadar gerçek olmasını dilerdim.

Yazarın zamanı kullanma tekniğine, çok farklı zaman dilimlerini birleştirebilmesine bayıldım.
Zira bu teknik yazmadaki en zor tekniktir.
Popular kültürden uzak kelimelerle dolu olması benim için ayrı bir artısıydı kitabın.
Muhayyile ve tarihin yan yana olduğu bu kitap beklentini karşılayacaktır diye düşünüyorum.
Daha fazla yorum yapıp 
filmin sonunu söyleyen aceleci izleyici pozisyonuna düşmek istemem tabi ama
 kitapta geçen bana "tamamen gerçekçi" gelen şu cümleyi paylaşmadan edemedim:

"Gücün ve her türlü iktidar tutkusunun ne kadar büyük erdemsizlik olduğunu gördüm."

Görmez olaydım...

Bakalım beğenecek misin?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder