6 Temmuz 2015 Pazartesi

Hurmalı muhallebi


Mübarek Ramazan ayında orucunu tutuyorsun, hurmayla da o rucu açıyorsun di mi sevgili okur?
Ya o minnak bebenin göz hakkına ne demeli?
Cık cık yakıştıramadım sana...

Şaka bir yana bu benim kızımın yediği tek muhallebi malsef.
Biraz kilo alsın diye çok istiyorum muhallebi ymesini ama ağzına sürmüyor.
Gerçi biliyor ağzının tadını.
Bundan bana da yapsalar tatlı niyetine yerim :)
Çok sağlıklı ve vitamin deposu.
 Tarife geçiyorum.

Malzemeler;
İrmik,
Pirinç unu,
Yarım muz,
3-4 yumuşak hurma,
Dövülmüş ceviz içi ( fındık ya da badem de kullanıyorum)

Yapılışı;
İrmik ve az piriç unu suyla pişirilir.
Bebeğiniz 8 aydan büyükse keçisütü 1 yaşını geçmişse su yerine inek sütü kullanabilirsiniz.
İçine ezilmiş muz, hurma ve ceviz içi katılır.

Afiyet olsun topitoşlara :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder