10 Temmuz 2016 Pazar

Allah Büyük Babam Hey!


Ah be okur
Bayram geldi geçti,
Binlerce şükür sarıldık annemize, babamıza, kardeşlerimize
Ya sarılamayanlar ne yaptı düşündün mü?
Ya bir babanın evldına sarılamayışını düşündün mü hiç?

Resmini koyduğum muhterem kişi meslektaşım, 
aynı okulda çalıştığım kızına da öğretmen olduğum bir baba.
Ne kadar vakur, başarılı, iletişimi sağlam, güler yüzlü bir kişi bilsen.
Son yaşanan havalimanı patlamasında 25 yaındaki oğlunu kaybetti.
25 yaş...
Babasına benzeyen taze bir fidandı Muhammed Eymen Demirci.
Üniversiteden yeni mezun olmuş
Maaş almanın mutluluğunu henüz bir kere tatmıştı.
Tanımam etmem lakin böylesine mütedeyyin bir babanın yetiştirdiği çocuk haktan hukuktan anlardı,
anlamalıydı gayet tabi...
Kime ne zararı vardı onu da bilemem.
Gömüldü gitti
Kime dünya daha güzel oldu bilemedim...
Bilmediğim neler neler var ah okur,
İşte biri olan bu mesele de çok zoruma gitti.
Daha benim gözyaşım kurumadı,
anasını, zarif duruşlu, alımlı Beyzamı hayal etmek istemiyorum.
O gülümseyen geniş ağzının 
Sevimlilikle bakan beyaz suratındaki güzel gözlerin yaş akıttığını görmek istemiyorum.
Baktıkça tefekküre sebep o çehrenin mutsuz duruşuyla karşılaşmak istemiyorum.

Ağlayan ana, çocuk, kardeş çok gördük de
babalar ağlayınca daha bir körükleniyor içimde yanan ateş.
Zor günümüzde kendimizi omzunda bulduğumuz o ceketini satıp bizi okutan babalarımız
"Dağ gibi" babalarımız boynunu bükünce
eyvah diyorum
keşke görmeseydim,
babasının acizliğini hiçbir evlat görmese...

Ah be Nazım Hoca
Şöyle boynunu büküp için için ağladın da kimlerin ciğerini kor ettin.
İçin birazcık soğusa ne vardı...
Şimdi seni teselliye gelsem,
Ne diyeyim sana
Ne teselli eder seni?
Bir merhem olsa yarana, ah olsa !

İlk değilsin Muhammed Eymen,
son da değilsin belli.
Peygamber kucağında bekle babacığını inşallah
Kendininkilere olduğu gibi sevdiklerinin günahlarına da kefaret olsun şehadetin.
Mahşerde ukbanın da katbekatı olsun dünyada yaşattıkları ahlar,
yakalarına yapışsın da "Keşke toprak olsaydık." desinler inşaallah size bunları reva görenler.

Ne diyeyim sevgili okur
Kelamlar nakıs kaldı yine.

2 yorum:

  1. Boğazda bir yumruk oluyo sözler ne denilebilir ki..
    Anne olunca anladım ölüm ne demek,sevmek ne demek...

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil