25 Ağustos 2015 Salı

Somonlu Bebek Çorbası

Merhaba sevgili okur,
Bebeğime balık yedirmeyi çok istiyordum.
Denediğim balıkları  pek yemedi kızım.
Somonun çok faydalı olduğunu da duymuştum.
Bir deneyim bakayım dedim.
İyi ki demişim Hale sevdi bu çorbayı.
Sen de yaparsın belki...

Tarife geçiyorum;

1 küçük dilim somon
1 küçük soğan
Yarım patates
Yarım havuç
Yarım domates
1 yemek kaşığından az un
(Mısırunu kullanabilirsiniz)
Tuz
-Limon
-Tel şehriye 
-Ben katmadım, katabilirsiniz.

Yapılışı;
Önce somon göz kararı suda güzelce haşlanır.
Bu bir köşede dururken soğanlar doğranır az yağda kavrulur.
Un katılıp kavrulur.
Üzerine rendelenmiş domates dökülür.
Minik doğranan patates ve havuç da katılıp şöyle bir hafif kavrulur.
Üzerine başta yapılan haşlanmış somonun suyu dökülür..
Pişmeye yakın haşlanmış somonlar didiklenerek çorbaya katılır.
İyice pişince blendırdan geçirilir.

Bütün bunları rendelenmiş sebzelerle blendırdan geçirmeden yapabilirsiniz.
Ben kılçık kalır korkusuyla blendırdan geçirmeyi tercih ettim.
Afiyet olsun minnoşlara :)

 

3 yorum:

  1. Hatun burjuva somondan başkası kesmiyo napsın :-)afiyet olsun kuşuma gelsin ben ona ne balıklar yediririm.

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. Abonoz tutar, esoş pişirir, Hale de yer.
    Ben de hani bana hani bana deyim bari :))

    YanıtlaSil