5 Haziran 2015 Cuma

Bebeğimin diş buğdayı

Merhabalar sevgili okur
Benim minnak bi kızım vardı hatırlar mısın? 
İşte o minnak artık büyüdü de gülünce dişleri görünüyor.
Yeni de görünüyor sanma he, altı aylıkken çıkardı ilk iki dişini.
Şuan dokuz aylık ve beşinci incisi gelmek üzere.
E hal böyle olunca, bu dişli bebeye bir diş buğdayı yapmak lazım diye düşündüm.
Küçük bir parti organize ettim.
Her şeyine bizzat elim değsin, emeğim sinsin istedim.
Önce internet ortamından biraz araştırma yapıp kafamda bir şema oluşturdum.
Bana kalsa bu şemayı hala oluşturuyor olurdum ama dedim "Noluyo kızım, çocuğun otuz iki dişi  tamamlansın öyle mi buğday pişireceksin?"
Sıvadım kolları, kızımı kaptığım gibi Eminönü'ne attım kendimi.
Üst dişleri olan bebek de çok değişik oluyor bu arada.
Büyümüş de küçülmüş gibi, insanın gülesi geliyor :)

Neyse konuyu dağıtmayayım. 
Efenim bunlar Eminönü'nden aldıklarım.
Sen merak edersin bilirim ya :)



Sonra menümü belirledim:
Pasta
Kapkek
Sarma
Kısır
Börek
Kurabiye
Diş bulguru

"Bir şeyler daha eklesem mi?" diye o kadar çok düşündüm ki.
Sonunda gördüm ki eklesem çok büyük israf olacakmış.
Yaptıklarımdan bile bol miktarda arttı.

Börek ve sarmayı önceden yapıp dondurucuya attım tabi.
Pastanın pandispanyalarını iki gün önce yapıp streç filme sararak buzdolabında beklettim mecburen.
/ Biz buna yetiştirememe korkusu diyelim :) /
Kurabiye ve kapkekleri de bir gün önceden yaptım.
Şeker hamuru süslemelerini bir gün önce kapkek kremalarını ise misafirler gelmeden birkaç saat önce yaptım.
İlk defa şeker hamuru denemem oldu bu arada.
Canım arkadaşım, her şeyime koşturan Neslihanımla beraber yaptık birçok şeyi.
Sabah dörtlere kadar bbenimleydi yine.
Hakkını nasıl öderim bilmem...
Ödenmez de zaten.
 Peçetelerimandalladım, misafirlere  küçük hediyeler hazırladım.
Duvarı süsledim.
Vee her şeyimiz hazır oldu sonunda.

Şimdi miniğimizin çıkan dişleri için yapılan kutlamadan /çılgınlık da denebilir/  kareler sunuyorum sana okur.
Belki bebeğine sen de yaparsın bir gün.
Olmaz olmaz deme hiç. :)


Sevgiler...


2 yorum:

  1. Canım arkadaşım ellerine sağlık.sen yaparsın da güzel olmaz mi hiç.

    YanıtlaSil
  2. Canım arkadaşım ellerine sağlık.sen yaparsın da güzel olmaz mi hiç.

    YanıtlaSil