11 Nisan 2015 Cumartesi

Vişneli Sürpriz Pasta (Oktay Usta'dan)


Merhabalar sevgili okur,
Dün misafirim gelecek diye,evdeki  minik ana muhalefetime rağmen bir şeyler hazırlamayı başardım.
Bu bebekler biri geleceği zaman neden ayrı bir ilgi istiyorlar bilen var mı yahu?
Normalde gündüz az da olsa uyuyan kızım, dün uyumam dedi diretti.
Düşünün saat 16.00 oldu hala gözler faltaşı.
Sırf uyusun diye onca işi bırakıp banyo bile yaptırdım ama direnhale diyen var gibi  direndi böcük.
Babası gelene kadar başından ayrıl/A/madım kısaca :)
Bu da hazırladığım pasta:


Daha önce denemediğim bir pasta yapayım dedim.
Oktay Ustanın tariflerine çok güvenirim.
Bir tarif seçtim ve işe koyuldum.
Yumurtayla şekeri çırpışım Hale tarafından kaç defa sabote edildi bunlara girmeyeyim,
 hemen tarifi vereyim.

Malzemeler:
4 yumurta ( tarifte 3 yazıyor)                   Kreması için:
1 su bardağı toz şeker                         3 su bardağı süt
2 çorba kaşığı kakao                          1 su bardağı toz şeker
1 paket kabartma tozu                        4 çorba kaşığı un
1 limon kabuğu rendesi                       1 paket vanilya
2 su bardağı un                                  

Ayrıca  1 paket bitter çikolata
            1 çorba kasesi vişne
            1 paket toz şanti
            1 su bardağı süt
            Marmelat ya da reçelle hazırlanmış 1 çay bardağı şerbet
 Yapılışı:
Yumurta ve şeker köpük köpük olana kadar çırpılır.Kakao, limon kabuğu rendesi ilave edilerek çırpmaya devam edilir.Üzerine un ve kabartma tozu tel süzgeçten elenerek ilave edilir.Tahta kaşıkla karıştırılarak önceden ısıtılmış 170 derece fırında 30- 40 dk pişirilir.
Diğer taraftan krema pişirilir ve soğumaya bırakılır.
Pasta keki de soğuyunca kek 3 kat kesilir (ben 2 kestim)İlk kat, reçel ya da marmelatla hazırlanmış 1 çay bardağı şerbetin üçte biriyle ıslatılır.Üzerine krema dökülür yayılır biraz şantiden sürülür çikolata ve vişne tanelerinden koyulur.Aynı işlem diğer katlara da uygulanır.
Pastanın tamamı şantiyle kapatılır ve süslenir.
2 saat buzdolabında bekletilip servis yapılır.

Pastam çok güzel görünmüyor olabilir.
O tamamen benim pasta süslemeyi beceremememden kaynaklanıyor :)
Gülüyorum ama utanmalıyım di mi?
Lakin tadı gayet güzel, için rahat olsun.
Tavsiye ederim.
  
Sevgiler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder