19 Mart 2015 Perşembe

Git bebeğimden idrar yolu enfeksiyonu !

Fenayım fena.
Kızım 2 aylık yoktu ilk idrar yolu enfeksiyonunu geçirdiğinde.
O günden beri zaten alarmdaydım, bebeğimin temizliğine çok dikkat ediyordum.
Altına yapar yapmaz bezini değiştiriyor, ıslak mendili zinhar değdirdimiyor, bebek temizleme pamuklarından edinip ılık suyla poposunu güzelce temizliyordum.
Sonra da hazırladığım temiz bezlerle kuruluyordum.
Sık kullanımında enfeksiyon yapar diye duyduğum pişik kremini ise arada bir kullanıyordum.
Allaha çok şükür kızım hiç pişik olmadı.
Zaten her temizlik sonrası pişik kremi kullanmak bebeğimizin cildinin aşırı derecede hassaslaşmasına sebep olurmuş.
Tecrübemle sabitledim ki sürekli kullanmak gereksiz.
Her neyse hemen bilmiş anne moduna girmeyeyim / zaten girecek halde değilim /
Böyle bir düzende devam ederken daha önce bahsettiğim gibi kızımın yemeklere aşırı tepki gösterdiğini farkettim.
Uslu kızım huzursuz bir bebeğe dönüştü.
Bunun sebebi alt iki dişinin çıkmış olması ya da artık büyüyor olması da olabilir tabi.
Geceleri sık sık uyanmaya başladı.
Bilmem kaçıncı kez götürdüğüm doktor bey zat da 6. ay kontrolünde talep etmeme rağmen tahlile gerek görmeyince 2 hafta sonra iş başa düştü.
Biraz araştırdım ve iyi olduğu söylenen bir doktora götürdüm bebeğimi.
Kan ve idrar tahlili istedi.
Ağlaya zırlaya verdiğimiz kan tahlilimiz temiz çıktı çok şükür keşke idrar da öyle çıksaydı.
2. kez idrar yolu enfeksiyonu geçiriyormuş meğer yavrum.
Tabi tekrar antibiyotik kullanmamız kaçınılmaz oldu.
Her şeyin bir ilacı devası var, dedik.
Aldık şurubumuzu hazıradık , bir güzel içirdik yavrucağa.
Başladı kusmaya, kulakları ve boynu kızardı kaşındı.
İlaç alerji yaptı.Çok korkuttu bizi.
O şurubu kullanmayı bıraktık ve doktor tavsiyesiyle başka bir şuruba başladık.
Bu sefer çok iyi geldi mışıl mışıl uyudu kızım sabaha kadar, rahatladı.
Tam iyileşiyor diye sevinirken ishal olmasın mı?
Beklenen bir durum dedi doktorumuz.
Cumartesi tekrar tahlil vericez.
İnşallah iyileşiyordur yavrum.

İyileştikten sonra da maydanoz sapı kaynatıp arada bir kızıma suyunu içirmeyi  düşünüyorum.
İlaçsız çözümle arıyor insan işte...

Cennetin anaların ayakları altında oluşu biraz da anaların yanmasından sebepmiş meğer.
Bu zamana kadar sevdiğin her şeyden daha kıymetli olan varlığının üzüldüğünü görmek çok kötü zira.
Rabbim sağlık versin, ömür versin, güzel insanlarla karşılaştırsın evlatlarımızı...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder